Als we twee conclusies kunnen trekken uit communicatie na corona zijn het wel de volgende:
1. Met geld smijten is niet langer aan de orde. Bedrijven en winkels willen eieren voor hun geld (terecht!).
2. Een persoonlijke menselijke aanpak scoort beter dan ooit. Zeker in tijden van social distancing.
Maar wat zijn de pijlers van een succesvolle gerichte marketingactie? Personaliseren. Prikkelen. Meten!
Aanspreken op naam wérkt!
Neen. Peperdure campagnes zijn écht niet nodig om te scoren. Mensen snakken meer dan ooit naar persoonlijk contact. Dat kan perfect op veilige afstand. Neem nu een leuke postkaart in de bus. Mooi vormgegeven. Met prikkelende copy. Maar vooral: met een aanspreking op naam. De postkaart nodigt uit om (veilig) langs te komen. En bijvoorbeeld te genieten van een korting tot 10 %. Of een extraatje. Geloof ons. Zo’n kaart wordt gebruikt. De ontvanger bezoekt je. Apprecieert het geschenk. De banden worden sterker, de omzet verhoogt.
De postkaart kan natuurlijk ook een mailing zijn. Of flyer. Of een opmerkelijke uitnodiging. Ze zijn allemaal te personaliseren.
Prikkels leveren reacties op
Jazeker. Een prikkelende actie creëert reactie. Die je omzet verhoogt. En neen. Zo’n actie hoeft niet peperduur te zijn. Integendeel. Een voorbeeld. Je stuurt een digitale mail. Mét persoonlijke aanspreking. In de mail zit een gecodeerde link. Je klant klikt en komt terecht op een webpagina. Die verwelkomt hem/haar opnieuw op naam. Een duidelijke call to action zet aan tot doorklikken. Naar een telefoonnummer, mailadres of reservatietool voor een persoonlijk bezoek. Voilà. Een actie met beperkt budget maar mét effect.
En de niet-klanten? Simpel. Gewoon wat prikkelen (alweer, ja ;-). Via Google Ads of sponsored posts op social media. Die linken naar dezelfde webpagina. Maar dan mét invulveld. Zo capteer je meteen alle gegevens. En kan je de ‘koude’ prospect omvormen tot een warme, trouwe klant.


Meten = weten = verbeteren
55 % van de ontvangers klikt door. 31 % van hen vroeg via de landingspagina om een afspraak. 8 % kocht of plaatste een bestelling. Egberghs meet alles. Van A tot Z. En deelt de cijfers met jou. Want voortschrijdend inzicht helpt om je communicatie continu te verbeteren. Om nog meer resultaat te boeken bij een volgende ‘nog gerichtere’ actie. Onze meedenkers zitten te popelen om te prikkelen. Met wervelende vormgeving, wervende copy en weldoordachte acties. In print en op www.
Want ons doel is jou helpen om winst te maken. En tegelijk kosten te besparen. Jazeker. Dat is mogelijk.
Binnen 5 werkdagen
Onze aanpak? Gericht en efficiënt. En 100 % op maat van wat jij nú nodig hebt.
- Dag 1. We zitten samen aan tafel/het scherm, luisteren en denken mee.
- Dag 2. We gaan aan de slag. Creatief. En technisch. Met leuke copy en prikkelende lay-out.
- Dag 5. De mailing gaat uit, de webpagina staat online, de klanten reageren, wij meten.
Té grote toeloop?
We helpen jou ook om het veilig te houden. In jouw zaak. Met vloerstickers, stijlvolle dispenserhouders en plexi spatschermen. Of met een handig reservatiesysteem mét tijdslots. Zodat je jouw klanten persoonlijk ontvangt. En hun nog meer comfort biedt.
Inspiratie nodig?
Neem contact op met de Egberghs Meedenker of kom langs in onze showroom om onze realisaties hands-on te ontdekken.